vineri, 16 noiembrie 2012

Banca- intre stress si alcov

Recunosc ca sunt un fan al reclamelor de la Banca Transilvania. Gaselnita lor cu zanul e simpatica, in adevaratul sens al cuvantului, iar fiecare "episod" nou, avandu-l ca protagonist, ma surprinde cu zambetul pe buze in fata televizorului. Nu ca ar fi cea mai haioasa reclama, sunt multe altele care o bat la acest capitol; nu ca ar fi cea mai "smart", la fel, gasesti o gramada de exemple mult mai bune, insa aparitia zanului a fost prima miscare desteapta de a da o fata umana conceptului de banca, din mintile noastre.

Acest curent, odata inceput, se pare ca se doreste replicat tot mai des in ultima vreme.Numai ca, din pacate, avem parte de niste exemple stranii si, dupa parerea mea foarte prost alese. In acest domeniu, avand in vedere tendinta generala, aproape psihotica, de a face din rata lunara un adevarat bau-bau, e destul de greu sa abordezi emotional clientul si sa-l faci sa te placa. Mult mai facilele domenii auto, parfumuri, obiecte de lux, desi se rezuma tot la o chestiune de bani au apanajul beneficiilor de imagine, statut care-l fac mult mai abordabil pe cotidianul nostru sentimental. Insa cu banca e dificil. Trebuie sa-i desenezi un zambet larg pe fata, sa-i dai cu ruj pe DAE, sa-i photoshop-ezi privirea intruziva si sa-i pui manusi pe mana care se intinde hotarat spre portofelul tau.

Ma distreaza teribil doua din incercarile "estetice" la care se recurge in ultima vreme. Una e cu o tanti Sharon Stone wanna-be(desi, din pacate pentru ea, n-are nici pe departe din fizicul si farmecul acesteia) care pentru un credit de 10.000 de RON isi expune toate "asset"-urile, doar, doar va obtine un comision 0. Ma intrebam, constatandu-i nonsalanta de care da dovada, de ce a ajuns la banca? Cu siguranta avea sanse la cei 10.000 de RON si prin alte metode....dar sa nu fiu rautacioasa... Sau poate de aia are nevoie de credit, sa-si completeze piesele lipsa din garderoba spre a deveni si ea o doamna respectabila? Sa fie oare asta strategia bancii respective si sa-si doreasca sa atraga un segment de consumatoare care nu apelau la astfel de sustinere financiara?Eu nu stiu daca tanti Nuti, cand invarte in maioneza seara in fata televizorului se regaseste in reclama respectiva...nu cred ca are impresia ca spotul vosrbeste cu ea, despre problemele ei. Si, mai mult, asa se negociaza comisioanele la banca respectiva?...ca ar zice ceva de seriozitatea lor...

Al doilea exemplu vine de datat asta pe unde radio. Ma prinde cateodata dimineata, in masina, un spot cu parerile (cica) ale unor oameni despre creditele lor. Metaforele? evident, de-ale alcovului: un nene remarca sagalnic ca e participant la un triunghi amoros- el,sotia si creditul. O nefericita se lauda ca e casatorita cu creditul, si nu si-ar vedea viata fara el... Okkkkeeeeyyy! Au facut spotul asa, ca sa-l faca? Se asteapta ca cineva sa percuteze la asa ceva...sa se identifice cu vreunul din cazurile astea? Ia sa scapam acum pe oricine de credit, sa vedem, devine debusolat? Se arunca de pe cladire pentru ca si-a pierdut sensul vietii odata cu rata lunara care a disparut??? Si la nenea acasa cum e: "Draga, dormi mai la margine, nu e vezi ca s-a culcat creditul si il inghesui?" sau "Nu, draga mea, in seara asta nu, pe credit il doare capul si ar vrea sa se odihneasca".

Sa zicem ca, desi blamabil pana in maduva oaselor, sexul pe bani e totusi o realitate relativ usor de inteles si explicat, cumva nu-mi iese la rationat treaba asta noua, sexul cu banca...care btw, e pe banii tai, desi tu n-ai, in final, parte de nicio satisfactie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu